megaseks.net

En gncel porno video izleme sitesi megaseks.net

porno
Czech English German Japanese Russian Spanish
Neviditelný trénink PDF Tisk
(trénink ninpó pro nevidomé)

slepci_spolecna_IMG_6810

V roce 2008 jsem nabídl Sjednocené organizaci nevidomých a slabozrakých ČR tréninky Ninpó taijutsu pro její členy. Byl to můj příspěvek hendikepovaným lidem a současně pro mě znamenal cenné zkušenosti.
Chtěl jsem seznámit nevidomé se základními pohyby ninjů, a technikami budó, které cvičíme. Dle mého trénink ninjů je velmi vhodný pro tyto lidi, jelikož ninja trénoval pohyb ve tmě, kdy také nevidí, nebo jen velmi málo. Trénink tedy nespočívá v co nejtvrdším boji, je spíše důležité zabránit co nejméně střetům s překážkami (i s protivníkem), udržet rovnováhu i na nerovném terénu, a i v případném střetu se orientuje hlavně citem a po hmatu.

slepci - techn s holí 2 - IMG_6791

Problémem nevidomých a slabozrakých je, že často mají různé průvodní zdravotní problémy, takže v rámci zachování zbytků zraku se snaží šetřit. Většinou to jsou problémy vycházející ze zad, takže jim dělají problém předklony a otřesy. Přesto ti, kteří se odvážili a mohli s námi trénovat, si právě nejvíc pochvalovali trénink chůze, a jemných pádů. Učili jsme se, jak chodit po ledě, udržovat svislici těžiště mezi nohama, jak chodit s postupným přenášením váhy, takže i v neznámém terénu mohou nohama cítit nerovnosti a přizpůsobovat se. Jak pomocí rukou a příp. slepecké hůlky zjišťovat překážky po celé výšce postavy, podobně jako ninja používal meč ninja-tó a pochvu saya. Učili jsme se, jak zjemnit pády na zem, dokonce i nějaké kotouly.

Ono se to jednoduše řekne a provede těm, kteří vidí, ale zkuste dělat kotoul, když nevíte, co je před vámi, kde skončíte, a ani nevidíte učitele, jak to ukazuje. Udělat pád, když nevíte, jak daleko je to k zemi a jestli tam něco neleží. Jestli půl metru před vámi není zeď nebo schod. Nesmíte se pustit na zem bezhlavě. Základem je co nejvíc snížit těžiště těla, abyste zmírnili dopad. Současně používáte dlaně ke kontrole terénu a získání jisté rovnováhy. Ne ale tak, abyste se o ruce opřeli, protože hlavně při pádu byste si poranili zápěstí. Protože neznáte terén kolem sebe, musíte většinu váhy eliminovat snížením těžiště. Pokud padáte na nějakou stranu, poslechněte tělo a na tuto stranu se i svezte do pádu nebo kotoulu. Je třeba kvůli tomu trénovat do všech stran, a také změnu směru v průběhu pádu či kotoulu. Samozřejmě ne vždy to jde, stejně jako někdy budete hozeni tvrdě na zem, což jako bojovník musíte trénovat taky, ale pro běžný život (a pro nevidomé častá realita) si vystačíte s měkkými pády.

Druhým důležitým principem ninpó (metody nin) je přijímat, nikoliv odrážet (též jako ninniku yoroi). Nebojovat, nejít silou proti síle. Je to princip sebeochrany, a to nejen těla. Proto i při pádech a kotoulech se učte vyhýbat překážkám. Při boji zmizíte protivníkovi, když uděláte kotoul kolem něj, aniž byste o něj zavadili (viz fotky s popisem). Kotoul musí být měkký (tedy i tichý) a kontrolovaný (sleduji okolí, překážky, povrch, dopad a navázání dalším pohybem, změnu směru před, během i po kotoulu).

Člověk, který nevidí, ať už z důvodu tmy nebo zranění, se primárně orientuje rukama, ale měl by rozvíjet schopnost vnímat celým tělem i duší. Říkáme tomu napojení. Jednou ze zkoušek tohoto napojení je i Sakki test. Většinou jsem s nevidomými trénoval jen základy, sami si vyžadovali hlavně pohyb v prostoru, jak popisuji výše, ale jednou si přišli vyzkoušet normální trénink na našem semináři levitrakamagra.com. Sensei Pokorný procvičoval zrovna techniky s provazem. Sám jsem byl překvapen, že tyto techniky zvládali jako ostatní, přestože nevidí ukázku a vlastně nevědí, co mají dělat. Ale cvičili s vidoucími, a skrze ně se snažili pochopit a opakovat. Provaz zprostředkovává právě to napojení. Bylo vidět, že bojovat se dá i s hendikepem. Jde o rozvoj vašich schopností a dovedností, ať začnete na jakékoliv úrovni a s jakýmkoliv tělem. Jen musíte chtít jít dál, než jste si stanovili první hranice. Pak můžete trénovat se zlomenou nohou, nevidoucíma očima, nebo na vozíčku.

Miroslav Čermák, Shidoshi Judan Bujinkan Dójó a Bujinkan Czech Dójó



Jeden japonský učitel (Shihan) říkal důležitou myšlenku: ve slově Budó se slabika Dó  (cesta, učení) dá napsat také jako Dó (pohyb, změna). Toto kanji se skládá ze dvou znaků, které když napíšeme odděleně, dostaneme Juu ryoku (gravitace). Budó učí, jak využít gravitaci, tedy přirozenou sílu, nikoliv násilí, vědomou sílu.

Zenpo kaiten (kotoul vpřed): Vyhněte se seku mečem jen tak moc, jak je to nezbytně nutné. Tím se učíte vnímat vzdálenost. Udělejte to jenom pomocí nohou, úkrokem. Pusťte tělo k zemi současně s mečem. Musíte se naučit uvolnit podvědomě váhu těla, abyste se vyhnuli. Vše vychází z uvolnění, nikoliv ztuhnutí. Držte páteř rovně. Vaše vnímání rovnováhy je spojeno se svislou osou těla, proto ji držte kolmo k zemi, abyste cítili každé vychýlení. Následný kotoul provedete pouze nachýlením těžiště ve směru, kam chcete uniknout, nikoliv násilným pohybem. Použijte dlaně, abyste kontrolovali povrch a měli oporu. Opora dlaní musí být v rovnováze s vahou těla. Stačí pak povolit levou ruku a hned se kotoul stočí víc doleva, pravou ruku, abyste šli doprava, nebo obě ruce, abyste pokračovali rovně. Skloňte hlavu hluboko mezi ruce, hlava jako těžítko vám pomůže uvést tělo do přirozeného pohybu a udělejte kotoul těsně kolem útočníka. Mějte lokty u těla, abyste nezavadili o nohy útočníka, protože jinak byste ho upozornili na svůj pohyb. Kotouly (a vlastně veškeré pohyby proti meči) musíte dělat buď pod meč, nebo mimo dosah meče. Nejhorší je zůstat ve vzdálenosti ideální pro sek koncem meče. Hledejte tedy místa, která jsou bezpečná, tedy ta, která vám dají aspoň o trochu více prostoru než útočníkovi.

kotoul komentář 1 - IMG_6833

kotoul komentář 2 - IMG_6834

kotoul komentář 3 - IMG_6835

kotoul komentář 4 - IMG_6837

kotoul komentář 5 - IMG_6838
kotoul komentář 6 - IMG_6862